Zo bereik je de ‘millennials’

Contact zoeken met millennials is niet simpel. De verwachtingen van millennials zijn helemaal anders dan die van de vorige generaties. Bedrijven moeten leren hoe ze millennials het best bereiken. Hoe je dat het best doet, lees je hieronder!

Wat is dat, een millenial?

Het geboortejaar van een millennial ligt tussen 1980 en 2001. Een andere naam voor de millenials is Generation Y. Millennials zijn de kinderen van de Babyboomers, maar hebben beduidend andere normen en waarden. De generatie van hun ouders kon makkelijk bereikt worden door middel van eenzijdige communicatie. Een mooie, duidelijke advertentie was genoeg.

Millennials hebben een andere aanpak nodig. Ze verlangen meer van een merk voordat ze zich er mee kunnen identificeren om er zich uiteindelijk aan te binden. Ze verwachten dat een merk hun behoeftes, voorkeuren en passies snapt. Als bedrijf moet je dus sterk uit de hoek komen om bij deze mensen sympathie op te wekken.

Waarom millinnials zich anders gedragen is niet vreemd: ze zijn opgegroeid met technologie. Millennials weten als geen ander hoe reclame werkt, je kan ze niet voor de gek houden. Stiekem commerciële boodschappen in inhoudelijke content stoppen, werkt dus niet meer.

Millennials willen serieus genomen worden, het gevoel krijgen dat een bedrijf echt naar ze luistert en ze niks wil aansmeren om daarna weer als bedrijf te verdwijnen.

Platform

Als je als merk marketing- en communicatieadvies wilt over hoe je de millennials kan bereiken, moet je op een aantal dingen letten. Welk platform wil je gebruiken? En nog belangrijker: voor welk doel gebruiken de jongeren die jij wilt bereiken dit platform? Facebook is bijvoorbeeld getransformeerd naar een contentplatform dat door jongeren nog steeds gebruikt wordt. Maar dan alleen voor het delen van nieuws, links en filmpjes, niet voor directe interactie met anderen. Wil je met jouw merk of product interactie tussen jongeren oproepen, dan is Snapchat het beste platform.

Maar het belangrijkste is dat je zelf begrijpt waarvoor je doelgroep het platform en het merk zou gebruiken. Een bank bijvoorbeeld, zal als platform geen Snapchat gebruiken. In dit geval gaat het over geldzaken, daarvoor kun je beter andere platformen gebruiken, met een iets serieuzer opzicht.

Privacy

Millennials vinden privacy zeer belangrijk. Daarom is Snapchat één van de populairste social media bij jongeren. De content is tijdelijk. De chats verdwijnen na een tijdje en dit geeft de millennials een veilig gevoel. Jongeren krijgen het gevoel dat ze vrijer kunnen spreken zonder gecontroleerd te worden. Een handige tip om mee te nemen als je erover denkt dit medium te gebruiken om deze doelgroep te bereiken.

Vertel een relevant verhaal

Eens je het juiste platform hebt gevonden voor jouw specifieke doelgroep moet je ook weten welke content er het beste werkt. Millennials vinden product placement niet belangrijk. Ze willen informatie krijgen waarmee ze aan de slag kunnen. Probeer storytelling aan je content toe te voegen om je bedrijfsverhaal over te kunnen brengen aan Millennials. Op deze manier bind je de millennials gemakkelijker aan je bedrijf.

Door al deze technieken toe te passen zal je als bedrijf sneller toenadering krijgen in de wereld van de Millenials.