Wat is jouw plan voor 2020?

Het einde van 2019 is in zicht, 2020 staat klaar om uit de startblokken te vliegen. Wat zijn jouw plannen? Welke citytrips heb je in het vooruitzicht? Welke zomerreis staat er in de agenda? Welk concert wil je graag meepikken? Mensen maken plannen, maar ook bedrijven en organisaties bereiden zich voor op de toekomst. Wat zijn de plannen voor jouw bedrijf of organisatie voor 2020? Zijn de goede voornemens al gemaakt?

Marketingplan, communicatieplan, mediaplan…

Al eens gedacht aan een mediaplan? Het valt ons op dat de laatste stap van het marketingplan, het mediaplan, vaak vergeten of uitgesteld wordt, terwijl net daar de concrete resulaten uit moeten komen.

Het businessplan levert de input voor de strategie in het marketingplan. Vanuit de marketinginzichten en -doelstellingen wordt een communicatieplan opgesteld. Welke communicatiedoelgroep wil je bereiken? Wat zijn de doelstellingen van je communicatieacties? Welke boodschap breng je?

En dan wordt het heel concreet: via welke media en kanalen doe je dat? Hoe kun je het budget het best inzetten? Het plannen van media aanwezigheid is een vak op zich. Werk je graag efficiënt en behoud je graag een duidelijk overzicht? Start dan vandaag met je mediaplan voor 2020.

Maak je doelen concreet

Maar hoe begin je hier nu aan? Het opbouwen van een doeltreffend plan en het aankopen van mediaruimte vraagt om heel wat kennis, kunde en creativiteit. comma, brandstrategists heeft als erkend media agentschap deze expertise in huis.

We brengen de juiste boodschap naar de juiste doelgroep op het juiste moment binnen het voorziene budget. Je krijgt duidelijk zicht op volgende parameters:

  • CPC (cost per contact)
  • GRP (gross rating point)
  •  selectiviteit op doelgroep
  • OTS (opportunity to see)

Dankzij een  grondige evaluatie en tussentijdse bijsturing kunnen we het mediaplan optimaliseren. Op die manier vergroten we de kans om jouw doelstellingen te behalen. Want een doel zonder plan blijft maar een wens.

Hoe investeren Vlaamse KMO’sin hun marketing en communicatie? Je krijgt het antwoord in de vierde Big Marcom Survey van comma, brandstrategists.

De online enquête peilt naar de bestedingen, de keuzes en het beleid van de Vlaamse KMO’s rond hun marketing en marketingcommunicatie.

Dit jaar namen 167 ondernemingen(+20%) deel aan de survey.
Ook 64 internationale KMO’svulden de enquête in. Een echte eye opener!

Heeft u interesse in een marketingplan? Neem dan contact op met Julie!