Twee jaar geleden wisselde comma, brand strategists expertise uit met de Malawiaanse theeproducent Satemwa. Een initiatief in samenwerking met vzw Exchange & Lara Donners rond Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Employee Engagement.

Dit duurzaam traject nam een onverwachtse, inspirerende wending. Het merk Tiyi kwam tot leven – 3 heerlijke specialty teas met een warm hart voor Malawi.

afbeelding van een banner van satemwa

Duurzaam uitwisselingstraject

Exchange koppelt als ‘global expertise network’ beloftevolle, Afrikaanse ondernemers en Belgische bedrijven aan elkaar. De vzw maakt zo kenniswerving mogelijk voor Zuiderse entrepreneurs in volle groei.

Het resultaat? Een boost in de lokale werkgelegenheid en de regionale welvaart. comma, brand strategists schreef in dat kader mee aan het inspirerend verhaal voor Satemwa Tea Estate, een Malawiaanse theeproducent.

afbeelding van een marketing meeting
Meeting met Alexander Kay, Wouter Verhelst & comma

Samen sterk

Het familiebedrijf Satemwa telt maar liefst 1700 medewerkers. In de stap richting schaalvergroting stond het bedrijf voor een heuse uitdaging: zich sterk en zelfstandig opstellen ten opzicht van de internationale theemarkten om te krijgen waar ze recht op hebben. comma, brand strategists stapte mee in die uitdaging.

Wist u dat in vele gevallen de producent namelijk maar 3 tot 5% van de totale opbrengst overhoudt?

Een nieuwe wending

Waar Satemwa zich eerst vooral op bulk thee focuste, hielpen comma en Exchange hen de stap zetten richting de specialty theemarkt. Een nieuwe markt betreden doet u goed voorbereid. comma, brand strategists organiseerde daarom een positioneringsworkshop met het oog op de benadering van de Europese afzetmarkt.

afbeelding van een marketing meeting
Kick-off met Alexader Kay, Wouter Verhelst, Ellen Van Dessel, Clo Willaerts, Lara Donners, Ine Dehandschutter, Sofie Verhalle, Brechtje De Splentere & comma, brand strategists

Onze strategen ondersteunden Satemwa hier bij het opzetten van een grondig marktonderzoek, een sterke product-markt-matrix en een doordacht marketingplan. Op die manier definieerden we de Europese positionering en focusstrategie van Satemwa.

afbeelding van een marketing meeting

comma, brand strategists stond ook in voor een nieuw aantrekkelijk logo en storytelling rond het Malawiaanse theebedrijf. Wereld: hou u klaar voor heerlijke thee uit Malawi!

afbeelding van thee plukkers uit Malawi

(H)eerlijke thee uit Malawi

Vandaag staat Satemwa voor (h)eerlijke thee uit Malawi.

Heerlijk – Satemwa vermarkt artisanale kwaliteitsthee en koffie over de hele wereld.
Eerlijk – Elk product is met liefde en oog op duurzaamheid gemaakt. Satemwa draagt bij tot een beter leven voor de inwoners van Malawi. Ze lopen als eerste Malawiaanse theebedrijf weg met een Fair Trade-certificaat. Iets om trots op te zijn!

afbeelding van een introductie wat tiyi is

Tiyi brengt het verhaal dichterbij

De overschakeling van bulk thee naar kwaliteitsthee vraagt om een andere voet in de markt. Een nieuw merk onder producent Satemwa en comma, brand strategists moest zorgen voor een sterke positionering met een warm imago – Tiyi kwam tot leven. Het merk brengt het verhaal van de heerlijke thee uit Malawi dichter bij de consument.

Waking up – happy fruit – pure nature

Maak kennis met de 3 Tiyi theeën. Elke naam knipoogt naar een authentieke stam uit Malawi. Thee met respect en liefde voor haar oorsprong.

afbeelding van de verpakking van de tiyi theeën.

Bent u geen ochtend mens? Een kopje earl grey thee Sena geeft u de energy boost die u nodig heeft. Zo kruipt u met plezier uit bed.

Een somber gevoel? Kleur uw dag met de peach-hibiscus thee Lulu. Een kleurrijk paradijs in uw mok en een subtiele smaakervaring in uw mond.

Even relaxen? De groene muntthee Tongo laat u wegzakken in een oase van rust. Heerlijk om uw dag mee af te sluiten.

Begint u al te watertanden? Vraag ons dan snel om uw Tiyi thee voor u aan de kant te zetten of plaats ten allen tijde uw bestelling via www.tiyi.be.