Tips voor succesvolle designers

Wij verzamelden zeven tips voor succesvolle designers en toetsten deze af bij onze eigen comma, merkenmarketeers designers. Zij konden zich volledig in deze tips vinden en daarom delen wij deze vandaag met jullie!

1.     Laat je inspireren

Ga op zoek naar ontwerpen van andere designers en laat je inspireren! Probeer na te gaan hoe ze te werk zijn gegaan en waarom ze bepaalde beslissingen genomen hebben. Elke dag het internet afschuimen naar nieuwe trends is ook voor onze designers een belangrijke bron van inspiratie. Ook fotografie, design, mode, architectuur enzovoort inspireert hen.

2.     Wees gepassioneerd

Passie is volgens onze designers waarschijnlijk de belangrijkste tip. Graag doen wat je doet is een belangrijke voorwaarde om er elke keer opnieuw voor te gaan en je klant omver te blazen met fantastische ontwerpen.

3.     Pak problemen aan

Als designer draait het allemaal rond jouw capaciteit om creatief te denken en problemen efficiënt op te lossen wanneer die zich voordoen.  Grafisch ontwerp draait in grote mate rond het oplossen van zo’n problemen. Hoe ga je omgaan met tekst, beelden en vormen? En hoe ga je deze elementen aangenaam maken om te consumeren?

4.     Blijf leren

Als designer kijk je altijd rond, op zoek naar nieuwe ideeën, dingen om bij te leren. Dat kan volgens onze designers door gewoon rond je te kijken, maar ook door tutorials, webinars of events bij te wonen. En misschien hebben jouw collega’s jou ook wel iets bij te brengen.

5.     Overtref jezelf, elke keer opnieuw

Een tip die nogal vanzelfsprekend is, maar toch vinden wij hem het vermelden waard. Haal altijd het beste uit jezelf naar boven, probeer altijd jezelf te overtreffen. Maak telkens opnieuw het beste ontwerp dat je ooit gemaakt hebt.

6.     Staar je niet blind op één project

Werk niet te lang aan hetzelfde project. Neem af en toe een pauze en werk even aan iets anders. Wanneer je daarna weer verder werkt zie je de dingen vanuit een ander perspectief.

7.     Under-promise & over-deliver

Beloof nooit iets wat je niet kan waarmaken! Daartegenover staat dat je wel meer mag leveren dan je beloofd had. Verras je klant door meer of beter te doen dan hij/zij van je verwachtte.