Het belang van content werd al in een vorige post besproken. Ook toen vertelden we dat het vinden van content voor veel marketeers geen simpele taak is. Wat moet u posten om meer likes en engagement te bekomen? Om jullie een handje te helpen is er de 70-20-10 regel. Nog nooit van gehoord? Geen probleem, wij leggen jullie vandaag uit wat dat precies is.

We kunnen de social media posts van bedrijven opdelen in drie categorieën die we hieronder bespreken.

#1  70%

70% van uw content moet leuk en relevant zijn en moet ook echt waarde toevoegen. Richt u op de interesses en behoeftes van uw doelgroep. Hierbij kunt creatief zijn, doe dat dus ook! Stel uw volgers vragen, organiseer een poll of een wedstrijd, deel uw favoriete quotes, deel interessant sectornieuws… Er is een overvloed aan opties, laat uw creativiteit zijn werk doen.

#2    20%

Een leuke, relevante post gezien van iemand anders? Delen die handel! 20% van uw content moet namelijk content van anderen zijn, user generated content bijvoorbeeld. Deel berichten en ideeën van anderen of tag andere bedrijfspagina’s in uw berichten.

#3  10%

In tegenstelling tot wat u zou verwachten, mag slechts 10% van al uw content uw merk of bedrijf promoten. Nieuwe producten in de winkel, bedrijfsevenementen, acties of kortingen… Het kan allemaal, zolang het slechts 10% uitmaakt van alle content die u post.

Dat betekent dus eigenlijk dat 90% van uw content niet commercieel is en dus niet gericht is op uw bedrijf, merk, product of dienst. Dat wil niet zeggen dat die content nutteloos is, want het is een mooie investering in het bereik van uw pagina. Door al die niet-commerciële content creëert u goodwill en zorgt u ervoor dat er effectief nog iemand luistert wanneer u commerciële content post. Bij het creëren van content kan het dus zeker interessant zijn om deze regel in uw achterhoofd te houden.70-20-10 update