Koen Meirlaen is geograaf en leerkracht aardrijkskunde. Daarnaast is hij door de International Polar Foundation in Antarctica opgeleid tot poolambassadeur. Hij is de bezieler van het So getinformed project waarmee hij de opwarming van de aarde aankaart. Een project waar comma, brand strategists haar schouders onder zet.

Als leerkracht merkt Koen als geen ander welke misvattingen er leven onder de bevolking over het klimaat. Ondanks alle media-aandacht, is er nog steeds een enorme kenniskloof tussen klimaatwetenschappers en het brede publiek. Daarom bedachten we de overzichtssite www.sogetinformed.com. Daar kunt u feiten en fictie met elkaar vergelijken en u vindt er concrete acties en oplossingen. Het moet de burgers inspireren. Zelf trekt hij ook rond in Vlaanderen om voordrachten te geven en mensen te overtuigen om zelf iets te ondernemen.

Dé eyecatcher van So get informed is de rode zeespiegelstijging. Een dikke streep op een hoogte van 2 meter die makkelijk aan te brengen is op scholen en kantoren. Het triggert de voorbijganger om zich te informeren en bewust te worden van die stijging. Onder het mom van get involved kan iedereen de handleiding lezen en de bijhorende affiche downloaden. Om anderen te inspireren, kunt u uw klimaatactie delen op de website. Ook bij comma, brand strategists kunt u in de 411 bar de rode lijn en de affiche terugvinden.

Wat is nu de rol van comma, brand strategists in dit project? In het kader van onze corporate social responsability, gingen we graag in zee met de gepassioneerde bezieler van So get informed. We dachten mee over een gepaste domeinnaam, we namen het ontwerp voor onze rekening en we werkten mee aan de communicatie. Op die manier droegen we weer een groot steentje bij aan het milieu.

Stay tuned voor meer duurzame initiatieven waarvoor comma, brand strategists zich inzet!

TIP: Lees het boek van Pieter Boussemaere ‘Tien klimaatacties die werken’.