Merken komen, merken gaan – Valois

valois zegels

Valois werd in 1932 opgericht. Valois beloonde de huisvrouwen die trouw hun aankopen deden in winkels die aan de Valois-acties deelnamen. Ze kleefden de zegels in een boekje en spaarden voor een lippenstift, nylonkousen of zelfs een dagje aan zee.

In 2004 stopte Valois met de verdeling van zegeltjes. Het volledige vermogen aan gespaarde zegeltjes werd toen geschat op 7,5 miljoen euro. Valois stopte zijn activiteiten omdat de spaarzegel zijn kracht verloor als middel om klanten te binden.

De comeback

Na 12 jaar Valois-stilte neemt Concrea Marketing de draad weer op. “ De Belgen, die nog steeds de grootste spaarders ter wereld zijn, krijgen hun Valois-kaart dit najaar in een digitaal jasje helemaal terug ” aldus Gielkens, CEO van Concrea Marketing. “ We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars. Met een merkherkenning van meer dan 89% bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. Met Valois concentreren we ons op functional loyalty. “

Meer lezen over vergeten merken?

Zelf ook een vergeten merk in je hoofd?

Stuur een mailtje naar tom@merkenmarketeers.be of laat het hieronder weten!