Klantenreacties op sociale media

skyscanner

Zo ga je ermee om!

Je kent het vast wel, ontevreden klanten die hun gal uitspuwen op jouw sociale media kanalen.  Maar hoe ga je met die klantenreacties om? Verwijderen? Een boze reactie terugsturen? NOPE! Wat je wel doet: gepast reageren. Een kunst, maar je krijgt er wel veel van terug. Zo zou het zelfs kunnen gebeuren dat je een ietwat ontevreden klant kan laten terugkeren. Je biedt een concrete oplossing in je reactie, lost het eventueel gratis op et voila. Hou wel steeds in gedachten dat het belangrijk is dat je zichtbaar op die post reageert. Beslis je om in een privébericht naar die klant te antwoorden, reageer dan ook kort op de post zelf. Zo zien andere (potentiële) klanten wel dat je ermee bezig bent.

skyscannerSkyscanner, een website die je mogelijke vluchten toont, loste een euveltje met betrekking tot zijn website goed op. Zo merkte een gebruiker op dat er tussen twee verbonden vluchten een wachttijd was van maar liefst 413.000 uur of zo’n 47 jaar. Maar wat zou hij in die tijd in godsnaam moeten doen? De reactie van Skyscanner is geniaal. Kijk en oordeel vooral zelf.

 

skyscanner