Instagram bedrijfsprofielen

instagram company

In ons vorig blogbericht ‘Aan de slag met Instagram voor je bedrijf’ vertelden we jullie al over de voordelen van Instagram en gaven we jullie enkele tips mee om meer brand awareness te creëren.
Maar sinds begin september zijn er nu ook de bedrijfsprofielen op Instagram.

Voor het ontstaan van die bedrijfsprofielen, was het heel moeilijk om gegevens uit je profiel te halen. Je ziet het aantal volgers en likes/reacties wel, maar dat is het dan ook. Nu kun je je profiel in één klik veranderen naar een bedrijfsprofiel via het menu ‘instellingen’. Enige voorwaarde: ook een Facebook bedrijfsprofiel beheren waaraan Instagram gekoppeld kan worden.

De voordelen en veranderingen

1) Contactknop
Met je bedrijfsprofiel kun je nu ook je adres, telefoonnummer en e-mailadres toevoegen. Zo kunnen je volgers je rechtstreeks vanuit de app bellen, mailen of de route naar je bedrijf opzoeken. Bovendien wijst Instagram zelf een ‘beschrijving’ toe aan je pagina. Omdat de betrouwbaarheid van je bedrijfsprofiel nu ook hoger ligt, dankzij het ‘verifiëren’ als effectief een bedrijfsprofiel, stijgt de kans dat je conversies uit je profiel zal kunnen halen.instagram merkenmarketeers
2) Instagram Analytics
Dankzij de nieuwe functie kun je nu ook de prestatie van je foto’s en het gedrag en de kenmerken van je volgers bekijken:

• Wanneer en hoe vaak je volgers er online zijn;
• De verdeling in leeftijd van je volgers;
• De verdeling in het aantal mannen en vrouwen;
• De meest frequente nationaliteiten en woonplaatsen van je volgers;
• Het aantal klikken naar je website per week;
• Je wekelijks bereik;
• De prestaties van elke post afzonderlijk (bereik, unieke profielen, interactie).

Zo weet jij perfect op welk moment van de dag je best een foto post!

3) Advertenties
Je kunt nu ook nieuwe of bestaande posts promoten en betaalde advertenties starten.

Heel veel voordelen die niets kosten!

Go for it!

Meer informatie over Instagram nodig?

Contacteer lieselot@merkenmarketeers.be!