In-Home Advertising

De wereld is volop bezig met het overschakelen naar een digitale wereld. Hoe langer, hoe meer proberen ondernemingen hun bestaande en potentiële klanten te bereiken via de digitale weg. Denk maar aan de vele nieuwsbrieven die je in je mailbox krijgt, de advertenties op sociale media, Google adwords en de advertenties van de schoenen die steeds terugkeren op het internet nadat je er eens op geklikt hebt. Door deze algemene focus worden de print-advertenties en het effect hiervan vaak uit het oog verloren. Hieronder willen we dan graag stil staan bij de In-Home Advertising en benadrukken waarom hier nog steeds aandacht aan besteed moet worden.

Waarom kiezen voor In-Home Advertising?

Met In-home Advertising bedoelen we alle folders, kaartjes en direct mail die je thuis in de brievenbus krijgt.

Vandaag de dag zijn er heel wat verschillende manieren om je doelgroep te bereiken. Dit aantal zal in de toekomst enkel maar stijgen waardoor de uitdaging groter wordt het juiste medium te vinden om je doelgroep te bereiken. Bij comma, merkenmarketeers geloven we dan ook sterk dat In-Home Advertising hier het verschil kan maken.

De brievenbus is een media, een middel om je campagnes in een (t)huis te brengen. Een thuis is het kloppend hart van een familie, een plaats waar familie-momenten worden beleefd, de plaats waar mensen relaxen, maar vooral waar de aankoop-beslissingen worden genomen.

Uit onderzoek is gebleken dat Belgen nieuwsgierig zijn om hun post te openen. Zeker als deze naar hun persoonlijk is gericht, wordt dit als meer relevant beschouwt en willen ze dit op hun gemak doornemen. In-Home Advertising wordt dan ook vaak gelezen wanneer er thuis even tijd is om te relaxen. Zo blijkt dat 89% van de mensen de tijd neemt om hun ontvangen IHA door te nemen.

In-Home Advertising heeft daarnaast ook een belangrijke, positieve impact over het gevoel dat mensen bij je merk hebben. Het is een unieke manier om de (potentiële) klanten te overtuigen door hun zintuigen op te wekken. Met samples kan je heel creatief omspringen. Zo kan je de potentiële klanten je product laten zien, voelen, ruiken en horen, iets wat via de digitale manier onmogelijk wordt. Uiteraard leiden positieve ervaringen of prikkels tot actie. Acties waarbij ze de winkel komen bezoeken, op zoek gaan naar meer informatie en beginnen te praten met familie en vrienden over wat ze in de brievenbus hebben ontvangen. Bovendien hechten mensen tot 24% meer aandacht aan iets dat ze kunnen zien en voelen.

Voorbeelden

VB.: Daddy K Print scoort leads en awards met humor en storytelling. Drukkerij Daddy K Print was op zoek naar nieuwe leads. Hiervoor hebben ze een een kwaliteitsvol print-inspiratieboek opgemaakt. Ze zochten hiervoor naar een duidelijke profilering voor de drukkerij. Ze kwamen er snel achter dat dat ‘snelheid door slimme efficiëntie is’. Van daar naar de nieuwe baseline ‘Work hard. Print hard’ was dan ook een kleine stap. Ze creëerden via de geestelijke vader ‘Daddy K’ een humoristische ondertoon. Ze brachten hem tot leven in een driejarige multichannel campagne. 

In de eerste fase introduceerden ze Daddy K. in een print-inspiratieboek met 17 tips voor goed drukwerk. In fase twee volgde een email met een hilarisch filmpje, waarin hij de kijker rondleidt in de drukkerij en enkele superefficiënte medewerkers voorstelt. In de laatste fase kreeg het bureau of de adverteerder een telefoontje om samen te zitten en te kijken wat Daddy K. concreet voor hun communicatie-acties zou kunnen betekenen.

VB.: Aangezien het voor Kleenex moeilijk is te weten wie er precies verkouden is, kregen mensen de kans een sample Kleenex-zakdoeken op te sturen naar dierbaren. Op die manier konden ze het product echt voelen en ruiken.

VB: Google geeft gratis AdWords vouchers en coupons tot €150. Bedrijven die starten met een nieuw AdWords account, ontvangen een couponcode die ze kunnen invullen op hun Google Adwords-account. Wanneer ze deze code hebben ingevuld, kijkt Google wat je binnen 30 dagen hebt gespendeerd en zal het dat bedrag verdubbelen (tot een maximum van €150) in de volgende maand. Met deze actie hoopt Google snel nieuwe klanten te verwelkomen.

Relevantie is de belangrijkste pijler

Om de potentiële klanten volledig mee te krijgen in de klantenbeleving van je In-Home Advertisement is relevantie een belangrijke pijler. Om aan relevantie te voldoen moet je met volgende zaken zeker rekening houden:

  • Persoonlijk
    • In-Home Advertising is de perfecte manier om je boodschap te personaliseren. Het feit dat je iets ontvangen hebt op je persoonlijke naam, zorgt voor een persoonlijke beleving waardoor je meer aandacht hebt voor de boodschap.

                  VB: Cassis stuurt een persoonlijke uitnodiging voor een VIP Shopping met 20% korting

  • Lokaal
    • Een lokale winkel of een lokale activiteit in je omgeving wekt automatisch meer interesse

                   VB.: E5 biedt een korting aan om de verjaardag van haar lokale winkel te vieren

  • Tijdsgevoelig
    • Het tijdstip waarop je mensen contacteert met je IHA heeft een grote invloed. Je kan gebruik maken van seizoensgebonden evenementen/gebeurtenissen, maar ook op top-topicals kan je eenvoudig inspelen. Denk maar aan: verjaardagen, vaderdag, eindejaar, back to school,…

VB.: Bepaalde winkels missen geen enkele verjaardag van hun klanten

Dat In-House Advertising wel degelijk nut heeft, bewijzen onderstaande cijfers.

Heb je zelf interesse om van start te gaan met In-Home Advertising, maar had je hier graag nog wat meer informatie over gekregen? Aarzel dan niet en neem contact op met onze specialist Greetje. Dan helpen we je graag op weg.