Easy car shopping

Let’s dex!

Met gepaste fierheid hadden we het reeds verkondigd: comma is de nieuwe marcom partner van DEX. Samen gingen we rond de tafel zitten om het merkenverhaal te ontleden en de bakens uit te zetten voor een strategisch sterke communicatie.

DEX: jonge en nieuwe tweedehandswagens

DEX is een toonaangevend autobedrijf gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe en bijna-nieuwe wagens aan de particulier. Toen we samen op zoek gingen naar de kern van DEX kwamen we tot de conclusie dat DEX een veelheid van onderscheidende troeven heeft. DEX is een uniek begrip. Let’s dex! To dex, dexed, dexed is een werkwoord dat verwijst naar de manier waarop DEX de zaken aanpakt en de beleving die er voor de eindconsument uit voortvloeit: je gelukkig voelen omdat je betrouwbare waar voor je geld krijgt.

Een wagen kopen bij DEX is gegarandeerd de kwaliteitswagen kopen die bij je past, met tot vijf jaar garantie… aan een ultra-interessante prijs om ‘DEX’ tegen te zeggen. DEX heeft immers de expertise om de markt af te speuren op zoek naar uitstekende wagens – nieuw of zo goed als nieuw – aan de beste prijzen. Dit resulteert in een breed en continu multimerkenaanbod in uiteenlopende categorieën: gezinswagens, SUV’s, cabrio’s etc. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een interessante kleine stadswagen? Dan vind je bij DEX wagens van verschillende merken die aan je criteria kunnen voldoen.

Kijken, vergelijken, informeren, wikken en wegen, decideren… Dat is pas car shopping! Bovendien hoef je niet te wachten tot je droomwagen geleverd wordt. DEX verkoop ‘Buy & Drive’ wagens. Papieren in orde brengen, nummerplaat erop en je bent vertrokken. De typische DEX approach op alle niveaus werkt. Onlangs openden de nieuwe vestigingen in Turnhout en Oudenaarde hun deuren. DEX zet zijn niet te stuiten opmars kracht bij.

 

Samen voor een beter resultaat

We stelden als doel om DEX als een unieke speler ‘in zijn totaliteit’ te positioneren. Corporate branding dus, met een B-2-C focus. DEX is een ‘good vibes’ bedrijf dat de droom van zijn klanten realiseert zonder vage beloftes. Je weet wat je van DEX mag verwachten.

Good vibes en feelgood zijn dan ook de dragers van de nieuwe DEX-communicatie. Deze vertaalt zich in warme beelden van mensen en hun wagen. comma ontwikkelde een corporate brochure, huisstijldragers zoals een presentatiemap en visitekaartjes, in- & outdoor communicatie zoals gevelbekleding, indoor visuals, gestroomlijnde ‘on-site’ communicatie (iconen, vlaggen met de wagentypes etc.), belettering van de trailer,…

We maakten ook een corporate filmpje, schreven een publireportage voor de opening van de vestiging in Oudenaarde, ontwierpen een insert voor De Zondag naar aanleiding van de opendeur in Turnhout. We staken de look & feel van de website in een nieuw kleedje…

Kortom, we zijn met volle kracht bezig om het merk DEX nog steviger in de markt te zetten.

 

Jouw merk ook steviger in de markt zetten? Stuur dan een mailtje naar greetje@merkenmarketeers.be en we bekijken samen de mogelijkheden.