De beste strategieën voor digital marketing in 2018

digital marketing

Wil je met je bedrijf succesvol zijn op vlak van digital marketing? Wij hebben voor jou zeven strategieën opgesomd die je hierbij kunnen helpen.

Mega personalisatie

Dankzij het internet heb je als bedrijf toegang tot gigantische hoeveelheden data. Deze data bevatten ook de digitale voetprint van gebruikers en hun online gedrag. Op basis van deze gegevens kan je volledig aanpassen aan de gebruiker waardoor de ervaring voor hen helemaal persoonlijk wordt. Volledig gepersonaliseerde merkervaringen creëren is dus de boodschap. Een voorbeeld is Facebook, die gepersonaliseerde advertenties aanbiedt op basis van bezochte websites. Wees dus niet verbaasd als dat mooie kleedje plots ook op je Facebook overzicht staat.

Belang van live

Consumenten hebben de voorkeur alles in het nu en live mee te maken. Consumenten spenderen 300% meer tijd aan het kijken van een live video dan een voorop opgenomen video. Ga dus live met je boodschap en vergeet geen push notificatie te versturen wanneer je live gaat.

Wees voorzichtig met persoonlijke gegevens

Consumenten zijn bereid hun persoonlijke data door te geven in ruil voor een betere ervaring maar als bedrijf moet je correct omgaan met deze gegevens. Persoonlijke gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden. In mei wordt de wetgeving hierop nog eens verstrengt met de intrede van de nieuwe GDPR (General Data Protection Regulation) wet. GDPR biedt ook nieuwe mogelijkheden voor ondernemingen. De GDPR biedt een ‘accountability principe’ waardoor je als onderneming het vertrouwen van je consument kan winnen. Door transparante dataverzameling technieken aan te bieden versterk je de band met de consument. Steeds vaker worden persoonlijke gegevens van klanten gehackt, zorg dus voor extra beveiliging en communiceer dit naar je klanten. Op deze manier zal de klant op een geruste manier persoonlijke gegevens met het bedrijf delen.

Zet in op mobiel

Mobiele tools zijn vandaag noodzakelijk in het engageren van je consument. Via mobiele diensten zoals Whatsapp en Facebook Messenger kun je vlot communiceren met de consument en deze engageren.  69% van digitaal media engagement gebeurt via mobielen diensten, zet dus zeker in op mobiel. Amerikaanse pizzaketen Domino’s kon door open te communiceren over een hygiënecrisis de negatieve gevolgen beperken. Ook in tijden van crisis kan communiceren via mobiel dus een handige tool zijn.

Niche doelgroepen

Zet in op verschillende kleine niche doelgroepen in plaats van grote brede doelgroepen. Deze kleinere doelgroepen zijn vaak meer betrokken en zeer trouw.

Betaal voor sociale media

Sinds Facebook het gratis online engagement grondig ingeperkt heeft is het als onderneming belangrijk geld in te zetten op het boosten van je posts. Houdt hier rekening mee bij het opstellen van je budget. Heel wat nieuwspagina’s zoals HLN en Het Nieuwsblad zijn al actief bezig hun volgers te engageren om zo zeker op hun Facebookpagina te verschijnen, dit aan de hand van gesponsorde berichten.

Terugkeer naar de eigen media

Consumenten zijn vandaag van alles op de hoogte via sociale media en notificaties. De locatie van de content is hierdoor niet langer belangrijk, zolang de info bruikbaar en opzoekbaar is. Hierdoor kan je als merk weer terug gebruik maken van eigen media. Op deze manier kan je je content ook personaliseren voor de bezoeker en je kan ook data verzamelen. Wees dus actief op je website, Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram.

Geen idee hoe je hieraan moet beginnen? comma merkenmarketeers heeft al van verschillende bedrijven de website en sociale media up-to-date gebracht dus ook voor jouw bedrijf is dit zeker mogelijk!

Bezoek voor meer info gerust onze website www.merkenmarketeers.be of contacteer één van onze consultants.