Alles wat je wilde weten over mobiel surfen

mobiel surfen

Mobiel surfen is populairder dan ooit. En daar mogen we als ondernemer en bedrijf niet langer naast kijken. Websites die niet mobile friendlygebouwd zijn, worden genadeloos afgestraft. Niet alleen door de consument die de website meteen zal sluiten, maar ook door Google die dergelijke websites niet meer als ‘beste’ zoekresultaat rangschikt. Tijd voor een update.

Stel: je zit ’s avonds op je gemak in de zetel, weg van alle bedrijfsdrukte. En ho maar, daar zie je nu net een heel interessante advertentie op televisie. Je wordt er net aan herinnerd dat je eigenlijk nog iets op internet wou opzoeken. Doe jij dan de moeite om je voor je computer te nestelen of haal je net zo gemakkelijk je smartphone of tablet boven? Juist ja, wij ook.

Mobile is all around us

Zo’n 6 op de 10 Belgen bezit in 2016 een smartphone. Dat betekent een stijging van maar liefst 10% tegenover dezelfde periode vorig jaar. En ook 45% van de Belgische bevolking gebruikt in 2016 een tablet, goed voor een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar. En dat feit brengt – als vanzelfsprekend – ook een stijging van het mobiel internet met zich mee. Dat mobiel sufen kan via 3G of 4G, maar ook via WiFi thuis of op openbare plaatsen.

40%?

Maar hoe vaak surfen we nu mobiel naar websites? Onderzoek wees uit dat we anno 2016 maar liefst 40% van onze tijd op internet mobiel besteden. En dat zowel via smartphone als via tablet. Verwacht wordt dat dat cijfer midden 2017 zelfs al zal gestegen zijn tot minstens de helft van onze tijd online. Uit datzelfde onderzoek blijkt bovendien dat we op zaterdag en zondag het meest mobiel surfen.

 

Opvallende trend in conversies

Opvallend is wel dat we er nog steeds voor kiezen om conversies via onze desktop computer te doen. Eigenaardig punt in de customer journey: bezoekers starten hun zoektocht op mobiel, om dan via de computer hun journey te vervolledigen en aankopen te doen. Is je website dus niet gebruiksvriendelijk voor je bezoekers, dan mag je er zeker van zijn dat je die potentiële klant al kwijt bent nog van voor hij/zij zijn zoektocht naar je product is gestart.

We mogen het dus niet langer negeren: willen we klanten tot conversies aansturen, dan maken we onze website best mobiel. En dat doe je beter vandaag dan morgen. Contacteer ons dus nu via het door een mailtje te sturen naar wouter@merkenmarketeers.be en we starten zo snel mogelijk met het aanpakken van je website!

En… Deze webshops scoren het best

Opvallende trend in de modewereld. Modewebshops converteren anno 2016 namelijk even goed op mobiel als via desktop. Dat betekent een stijging van maar liefst 23,73% van mobiele conversies tegenover vorig jaar. En ook het aantal bezoekers van modewebshops is met 35,71% gestegen. Way to go!