Van actieve links en correcte spelling tot layout en contactinformatie: het lijkt allemaal vanzelfsprekend, maar deze – en nog tal van andere elementen – worden maar al te vaak over het hoofd gezien. Zowel op technisch als esthetisch vlak zijn er heel wat onderdelen waarmee u de mist kunt ingaan. Hieronder vindt u een korte checklist terug die u enkele richtlijnen en heads ups geeft.

  1. Snelle laadtijd

Niemand houdt van wachten, daar hebben consumenten geen geduld meer voor. Tegenwoordig gaat alles fast-paced en tijd is kostbaarder geworden dan ooit. Zorg er dus voor dat uw webpagina’s snel laden, anders klikken potentiële klanten snel weg. Houd ook rekening met mobiele gebruikers, ook zij blijven niet wachten.
Test de snelheid van uw eigen website via PageSpeed Insights van Google.

  1. Zorg voor net voldoende content

Dit gaat hand in hand met het vorige punt: consumenten zijn ongeduldig geworden en lezen geen eindeloze pagina’s. Ze scannen slechts de tekst en skippen veel content. Ze lezen teksten diagonaal. Zorg er dus voor dat uw website net voldoende informatie bevat. Net genoeg, zodat ze alle essentiële informatie meekrijgen, ookal lezen ze de grote meerderheid van de tekst niet. Voor onze partner Fixaflex zorgden wij voor zo’n luchtig evenwicht.

  1. Duidelijke navigatie

Een belangrijk element van een goede website is duidelijke en efficiënte navigatie. Slechte navigatie jaagt bezoekers weg. Zorg voor duidelijke, directe en gebruiksvriendelijke navigatie die zichzelf uitwijst. Als navigeren op uw website te ingewikkeld is, is de volgende logische stap voor bezoekers de website verlaten. Een goed voorbeeld hiervan is de website van Leertijd voor Syntra Vlaanderen, o.a. voor deze website zorgden onze web developers voor een vlotte navigatie.

  1. Gebruik de juiste kleuren

Niemand kijkt graag naar iets dat hij niet mooi vindt. Waarom zou dit anders zijn voor websites? Slim kleurgebruik maakt een groot verschil voor de aantrekkelijkheid van een website. Een visueel mooie website zorgt ervoor dat bezoekers behouden worden. Kies liever geen schreeuwerige kleuren. Zorg ervoor dat ze bij elkaar en bij uw imago passen. Houd ook rekening met internationale bezoekers, vaak associëren zij bepaalde kleuren met andere dingen dan wij. In het westen wordt wit gezien als een elegante, neutrale kleur. In China daarentegen, wordt wit dan weer geassocieerd met dood en rouwen. Voor onze eigen comma site kozen we een kleurenschema dat comma, volledig weerspiegelt.

  1. Correcte spelling

Correcte spelling is een cruciaal element in een website. Niets komt onprofessioneler over dan een website die vol spelfouten en slechte grammatica staat. Deze spelfouten associëren consumenten automatisch met uw service. Dubbelcheck uw website dus altijd op spelfouten en zorg ervoor dat hij vlot leesbaar is. Uiteraard zorgen wij ervoor dat al onze partners op beide oren kunnen slapen en hun websites grammaticaal correct zijn.

  1. Zorg voor actieve links

Een website met links die niet werken, duiden op een slecht onderhouden website. Controleer regelmatig of al de links op uw website nog actief zijn. Net zoals spelfouten komen inactieve links onprofessioneel over. Het lijkt alsof u nonchalant omgaat met uw diensten. Vermijd dus dit soort misverstanden en houd uw links up-to-date. Ook dit is onderdeel van onze digitale ondersteuning.

  1. Vergeet de contactinformatie niet

Houd u al rekening met alle bovenstaande punten? Dat is super, maar nu kan het ook nog fout lopen. Klanten bezoeken uw website, zijn geïnteresseerd en willen u contacteren maar er is geen contactinformatie. Wat nu? Zo kunt u heel wat klanten mislopen. Vaak ontbreekt contactinformatie of is ze niet up-to-date. Contactinformatie zorgt ervoor dat potentiële klanten u via een muisklik kunnen bereiken, wat de drempel enorm verlaagd.

Wilt u dit ook toepassen op uw website? Onze deskundigen gaan voor u graag aan de slag! Diverse klanten vertrouwden al op onze expertise, zoals Gelato queen, Strategica, Belgosuc etc. Neem zeker eens een kijkje op onze website om deze cases onder de loep te nemen.

Contacteer ons ook vrijblijvend voor meer informatie. greetje@merkenmarketeers.be