5 leuke types content die altijd werken!

Je wil graag relevante content posten, maar je bent even inspiratieloos? Wij hebben de oplossing! We verzamelden een overzichtje met leuke types content die altijd werken. Dus als je even naar een leeg scherm aan het staren bent en de ideeën maar niet willen komen, kan je dit handige lijstje gebruiken als spiekbriefje!

#1 How to

Mensen lezen graag wat de beste manier is om iets te doen. Aan jou om dat uit te zoeken en vervolgens samen te vatten in enkele simpele stappen. Een voorbeeld hiervan op onze eigen blog is het bericht ‘How to: maak een social media marketinplan in 6 stappen’.

#2 Lijstjes

Lijstjes doen het goed op het web. Zorg voor een goede kop en ze trekken zeker de aandacht! Doordat ze handig en overzichtelijk zijn, worden ze duidelijk geapprecieerd door lezers. Ook wij passen deze tip geregeld toe zoals in het blogbericht ‘7 tips voor elke efficiënte marketeer’.

#3 Speel in op feestdagen en events

Weet je even niet wat te posten? Check je kalender, misschien zijn er feestdagen of andere interessante gebeurtenissen op komst waarop jij kan inspelen, kijk maar naar dit voorbeeld van comma, merkenmarketeers: ‘Tips om Tournee minérale te overleven’ of de Facebookpost ‘happy easter‘.

#4 Behind the scenes

Vergeet ook niet af en toe eens om je heen te kijken als je achter je bureau zit. Misschien is er ergens wel iets interessants aan het gebeuren dat je op sociale media zou kunnen posten. De verjaardag van een collega, nieuwe stagiairs of een brainstormsessie? Je volgers zijn geïnteresseerd in wat er intern gebeurt! Wij bij comma, merkenmarketeers doen het ook, kijk maar naar onze Instagrampagina!

#5 Deel een fragment van een blogpost

Als je als bedrijf een blog hebt die regelmatig onderhouden wordt, is dat een hoop interessante content die gebruikt kan worden op andere kanalen. Haal een leuke quote of een interessant idee uit een van je blogposts en deel dat op social media. Op LinkedIn of Twitter kan je zelfs een link plaatsen naar een blogpost met een korte teaser om mensen uit te nodigen verder te lezen op je blog.