Waarom jouw content marketing flopt

content marketing flop

…en wat je eraan kunt doen.

Content marketing. Hét begrip in de huidige economie. We vertelden je er al over in een vorig blogbericht.
Overtuigd content marketeer, maar je flopt? Wij vertellen je waarom.

1) Kwantiteit boven kwaliteit

Nog te vaak zijn marketeers ervan overtuigd dat kwantiteit primeert boven kwaliteit. Maar wij niet. Ligt je focus op de verkeerde plaats, dan ben je gedoemd om niets uit je content marketing te halen. Je mag nog zo’n goede marketeer zijn met de beste ideeën in je sector, ligt je focus verkeerd, dan werkt het niet. Want zeg nu zelf, zou het niet beter zijn je toe te spitsen op één mooi staaltje content, dan op versnipperde stukjes waar je geen geheel in ziet? Juist. Spendeer je budget liever aan een mooie corporate movie dan aan verschillende korte, bij nader inzien zelfs nutteloze, filmpjes.

2) You’re a quitter

Werkt je content marketing niet en besluit je er verder geen moeite meer voor te doen? Dan ben je fout bezig. Je content marketing werkt pas wanneer je er voldoende tijd in investeert. Probeer net dat ietsje verder te gaan dan je eigen grenzen. En als vanzelf zal je zien dat ook jouw content marketing zijn vruchten afwerpt.

3) Inconsistentie is gevaarlijk

Wees je bewust van wat je op de verschillende kanalen plaatst. Inconsistentie is dodelijk voor je content marketing. Breng hetzelfde verhaal op al je kanalen.

4) Bestaande content

Een beetje spieken bij je concurrenten is niet verboden. Maar doe het met mate. Anders zou het wel eens kunnen dat je in de val trapt en jouw ideeën gebaseerd zijn op de content van je concurrentie. En het hoeft niet te verbazen dat uniek zijn dé key is van content marketing.

5) Geen ambitie

Last but not least. Wees ambitieus. Zonder ambitie is je content geen king. Denk verder en geloof erin dat jouw content de beste is. Overtuig daarvan ook je klant op een subtiele manier en je zal proeven van die welverdiende ROI.

 

Dus: ga aan de slag met je content en be the best.

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar om je content strategie te verfijnen.

Contacteer ons hier.