De positieve gevolgen van de GDPR-wetgeving

De GDPR-wetgeving is het onderwerp van het moment. Iedereen is druk bezig met zich voor te bereiden tegen mei 2018. De GDPR-wetgeving zal misschien een zware impact hebben op je bedrijf, maar wij hebben enkele positieve gevolgen ontdekt.

GDPR toont wie echt interesse heeft

De GDPR-wetgeving verplicht je om actieve toestemming te vragen aan al je contacten. Enkel dan kan je hen in de toekomst nog informatie sturen. Het is logisch dat je door de GDPR-wetgeving slechts 10 tot 30 procent van je huidige database zal overhouden. Eigenlijk is dat geen probleem. Het is beter om te mailen naar personen die echt geïnteresseerd zijn, dan naar een grote groep die jouw mailing toch nooit opent. Kwaliteit is nog steeds belangrijker dan kwantiteit.

Betere resultaten

De resultaten van de uitgestuurde mailing zullen heel wat hoger scoren dan vroeger. Vandaag de dag is iedereen tevreden met een openingsratio van 30% en een clickratio van +/- 5%. Zoals daarnet gezegd zal je nu enkel en alleen de mailing sturen naar mensen die echt interesse hebben in jouw bedrijf. Elk bedrijf kan nu streven naar een hogere openingsratio. Hoe hoog zal jij de lat leggen voor jouw bedrijf?

Onderscheid je van de concurrentie

De GDPR-wetgeving zorgt voor transparantie naar je contacten toe. Probeer gebruik te maken van een goede aanpak, dit kan een onderscheidende factor zijn tegenover de concurrentie. Geef duidelijk aan hoeveel belang je als bedrijf hecht aan privacy en toon aan dat je transparant bent over je datagebruik. Deze manier van aanpak zal leiden tot meer vertrouwen en trouwe klanten als gevolg.

Kostenbesparend

Doordat jouw database zich zal beperken tot ongeveer 10-30% van de huidige database kan je hierdoor ook heel wat kosten besparen. Mailing & marketing tools werken op basis van het aantal contacten. Ook dit is een voordeel dat mooi meegenomen is voor elk bedrijf.