De GDPR-wetgeving is het onderwerp van het moment. Iedereen is druk bezig met zich voor te bereiden tegen mei 2018. De GDPR-wetgeving zal misschien een zware impact hebben op uw bedrijf, maar wij hebben enkele positieve gevolgen ontdekt.

GDPR toont wie echt interesse heeft

De GDPR-wetgeving verplicht u om actieve toestemming te vragen aan al uw contacten. Enkel dan kunt u hen in de toekomst nog informatie sturen. Het is logisch dat u door de GDPR-wetgeving slechts 10 tot 30 procent van uw huidige database zal overhouden. Eigenlijk is dat geen probleem. Het is beter om te mailen naar personen die echt geïnteresseerd zijn, dan naar een grote groep die uw mailing toch nooit opent. Kwaliteit is nog steeds belangrijker dan kwantiteit.

Betere resultaten

De resultaten van de uitgestuurde mailing zullen heel wat hoger scoren dan vroeger. Vandaag de dag is iedereen tevreden met een openingsratio van 30% en een clickratio van +/- 5%. Zoals daarnet gezegd zal u nu enkel en alleen de mailing sturen naar mensen die echt interesse hebben in uw bedrijf. Elk bedrijf kan nu streven naar een hogere openingsratio. Hoe hoog zal u de lat leggen voor uw bedrijf?

Onderscheid u van de concurrentie

De GDPR-wetgeving zorgt voor transparantie naar uw contacten toe. Probeer gebruik te maken van een goede aanpak, dit kan een onderscheidende factor zijn tegenover de concurrentie. Geef duidelijk aan hoeveel belang u als bedrijf hecht aan privacy en toon aan dat u transparant bent over uw datagebruik. Deze manier van aanpak zal leiden tot meer vertrouwen en trouwe klanten als gevolg.

Kostenbesparend

Doordat uw database zich zal beperken tot ongeveer 10-30% van de huidige database kunt u hierdoor ook heel wat kosten besparen. Mailing & marketing tools werken op basis van het aantal contacten. Ook dit is een voordeel dat mooi meegenomen is voor elk bedrijf.