Nieuw in Logoland

Beeldmerken onder de loepe.

Deze maand staan we stil bij een aantal comma-style logo’s. Van geassocieerde beschutte werkplaatsen (amo), over IT experten (Sharecom), bed & breakfast (De Luyckhoek), tot de apotheker (apotheek Depuydt).

Ti amo! AMO is de naam voor het samenwerkingsconcept van 3 sociale werkplaatsen: A van Arcotec, M van Mariasteen en O van optimaT. Door hun samenwerkingsverband willen ze de 3 organisaties versterken, zowel individueel als in groepsperspectief. AMO is de paraplu, waaronder 3 gemeenschappelijke kernactiviteiten schuilen: Metaal (nationaal en internationaal), Horeca en Groen. Het letterlogo maakt komaf met de vooringenomenheid rond ‘beschutte werkplaatsen’. Het straalt dynamiek uit, assertiviteit, professionalisme, knowhow, no-nonsense. Het logo zal in 3 kleurvarianten worden uitgewerkt, telkens met een andere Engelstalige baseline: rood voor metaal, blauw voor horeca en groen voor ‘groen’.

Sharecom is een associatie van kennis, ervaring en service van 3 IT-experten uit de regio Brugge. Voorheen heetten ze LK Services, Computer Kliniek en De Prest. Nu gaan ze samen door het leven als Sharecom. comma dacht mee aan de naam en een passend logo. Het beeldmerk verwijst naar ‘connectie’ in de breedste zin van het woord. Verbondenheid met de klanten, IT netwerken, het moederbord met circuits. De vorm refereert ook naar een kroon. Er werd gekozen voor eerder a-typische kleuren in de IT-sector. 

Voor de Bed & Breakfast De Luyckhoek, in het landelijke dorpje Handzame in West-Vlaanderen ontwierpen we een zeer onderscheidend logo. De vorm is geïnspireerd op de cartografische vorm van de locatie ‘De Luikhoek’. Het schild verwijst naar het wapenschild van Handzame. Na verschillende kleurstudies werd gekozen voor een donkerblauw en een zacht rood. Ook deze kleuren verwijzen naar het wapenschild van Handzame. Voor info en reservaties: www.deluyckhoek.be

De apotheek Depuydt uit Torhout staat bekend om zijn veelzijdig aanbod. comma zocht naar een frisse huisstijl in gras’apothekers’groen. In de stijl van het logo, werden tevens icoontjes ontworpen om het ruime aanbod op een overzichtelijke manier in kaart te brengen. Ondertussen is ook de website online: http://www.apotheek-depuydt.be

Heb je vragen m.b.t. creatieve communicatie? Mail gerust naar lore@merkenmarketeers.be