Leertijd

online & above the line

‘Leren en werken’ zit in de lift. Leertijd van Syntra biedt een interressant leertraject aan, voor jongeren die 4/5de willen leren op de werkvloer en 1/5de les willen volgen in een Syntra-campus. 87,7% van de afgestudeerde leerjongeren is na een jaar aan de slag. Hiermee is leertijd (leertijd.be) onmiskenbaar de ‘snelste weg naar werk’. Naast het visuele en het inhoudelijke aspect, boog comma zich ook over de mediamix.

Onze doelgroep is jong. Daarom besloten we om ze via TV en adwords te bereiken. Binnen het beschikbare budget werd geopteerd voor een billboard-campagne. Vanaf 17 augustus tot 13 september – een piekperiode voor definitieve studiekeuzes en inschrijvingen – zijn we aanwezig met 80 billboards op JIM. Onze keuze viel op JIM omwille van de specificiteit van de niche en het budget.

Daarnaast investeerden we ook in een Google-campagne om Leertijd te laten scoren in de zoekresulaten. Op basis van een keyword-analyse selecteerden we de meest relevante keywords voor de GoogleAd campagne. Hierbij richtten we ons op diverse advertentiegroepen.
Verder werden ook highlight- en sitelink-extensies geselecteerd.
Op zoek naar relevant media-advies? Contacteer Greetje via greetje@merkenmarketeers.be