Jongeren in beeld

… en ervoor.

comma, merkenmarketeers zet steeds vaker in op adverteren op televisie. Groeikmo’s merken dan ook dat de ROI van bijvoorbeeld billboards op tv hun verwachtingen meer dan inlost. Daarom focussen we in dit blogbericht op het kijkgedrag van een enorm belangrijke doelgroep: de jongeren van vandaag. We lijsten voor jou vier kenmerken van hun kijkgedrag op.

2u47

De tijd die jongeren gemiddeld per dag voor hun televisie besteden. En dan hebben we het niet over series checken op de tablet of laptop, maar over kijken naar het klassieke televisiescherm. En die cijfers zijn opvallend, want onze Vlaamse jongeren kijken gemiddeld zo’n 13 minuten langer tv per dag dan vijf jaar geleden.

laptop

Het medium waarmee 18-24-jarigen online content bekijken. Maar ook andere devices als de smartphone en tablet blijven populair bij jongeren.

20u-22u

Het moment van de dag waarop jongeren het liefst naar televisie kijken. De pieken liggen op zondag en maandag, terwijl ze op zaterdag vaker elders vertoeven. Online loopt dit ongeveer gelijk.

verschil in content

Wanneer jongeren online of naar het klassieke televisiescherm kijken. Zo kijken ze live het vaakst naar entertainment-programma’s, terwijl dat voor online kijkgedrag niet meteen kan bepaald worden.

Meer weten over hoe jouw bedrijf kan adverteren op televisie? Mail dan naar greetje@merkenmarketeers.be!