Elevator pitch!

comma goes PLATO & Bryo

In 2007 ontwikkelde comma het logo voor PLATO, het lerend netwerk van Voka.
Onlangs lanceerde PLATO een pitch met als opdracht: het bedenken van een strategie / campagne / campagnebeeld voor PLATO en voor Bryo die de sterktes van de netwerken en de specifieke focus in de verf zetten. comma deed mee aan de pitch en kreeg de eer om de opdracht uit te voeren.

De uitdaging bestond erin om een duidelijke lijn te definiƫren voor een (schijnbaar) complex en amalgaam geheel: 1300 deelnemers per jaar, 85 groepen verspreid over 8 entiteiten, overkoepelende benadering met sturing vanuit Vlaanderen (nieuw!).

Die centrale sturing vergde ons inziens een andere gelaagdheid in de communicatie: niveau 1 = Voka – niveau 2 = PLATO & Bryo als lerende netwerken van Voka. Bovendien lag de communicatie rond PLATO en Bryo visueel & inhoudelijk ver uit elkaar. Een minpunt, gezien beide een lerend karakter hebben, gedragen worden door een sterk netwerk en steunen op een actief peter- & meterschapsprincipe / peer to peer netwerk. Wat ze onderscheidt is hun doelgroep. PLATO focust op gevestigde ondernemingen. Bryo mikt op de coaching van de jonge ondernemer.

We kozen ervoor om beide netwerken dichter bij elkaar te brengen onder het vlaggenschip Voka. De communicatie werd visueel op elkaar afgestemd. Zowel PLATO als Bryo hanteren nu een gemeenschappelijke huisstijl, elk met een herkenbare, eigen kleurcode.
Ons basisconcept bestond uit twee sprekende zwart-wit potretten met een teasende quote en een korte copy die in een paar lijnen de essenties van de PLATO en Bryo in de kijker zet.
Het basisconcept evolueerde naar krachtige portretten van effectieve deelnemers / peters / meters en met gevatte testimonials.

Itchy pitchy op zoek naar een strategische marcom-partner? Contacteer greetje@merkenmarketeers.be