Ieder jaar zijn er opvallende designtrends die hun comeback maken en plots overal terug te vinden zijn. Net zoals de 90s mode en 80s muziek, beleven een aantal designelementen een renaissance, uiteraard met de nodige hedendaagse twist.

1. Gradients zijn terug

Gradients van kleuren hebben de afgelopen jaren hun weg naar boven teruggevonden en zijn in 2018 weer helemaal en vogue. U komt ze tegen in powerpoints en illustraties, op websites, etc. Denk maar aan het Instagram logo.

Ook bij opdrachten voor verschillende van onze klanten speelden we in op deze trend. Zo  brachten we wat extra kleur in de uitnodiging van Kerckaert Dental Equipment voor hun Dental Experience Day.

2. Beeldende foto’s

Gedaan met saaie foto’s, we maken er ware kunstwerken van. Intrigerende sets en opvallende accessoires, alles kan in 2018.

Foto’s van hoge kwaliteit vallen beter op en maken meer kans om de aandacht van de consument te trekken. Ook deze strategie passen wij toe. Onderstaande foto werd gebruikt voor de website van onze partner Gelato queen.

3. Customized illustraties

Vergeet illustraties van het internet halen. Tegenwoordig zijn illustraties volledig gepersonaliseerd en op maat van het project.

Om een op maat gemaakte website te kunnen creëren, maakten we al voor verschillende klanten gepersonaliseerde illustraties. Ook voor onze eigen huisstijl maakten wij gebruik van custom made illustraties. Ga zeker eens kijken op onze website.

4. Gifs

Gifs of bewegende animaties worden ook wel micro interacties genoemd en zijn enorm populair. U kunt ze overal terugvinden, ook al bent u zich er niet meteen bewust van. U ziet ze o.a. op heel wat apps of gewoon in het scrollen op Facebook en Twitter. Deze micro interacties zijn een zeer efficiënt en visueel aantrekkelijk communicatiemiddel. Ze zijn niet voor niets zo geliefd bij zowel consumenten als bedrijven.

5. Interactieve muisbewegingen

Door het integreren van interactieve muisbewegingen, wordt een nieuw level toegevoegd aan de user experience. De website reageert op een unieke wijze op de cursorbewegingen, wat een zeer persoonlijke approach creëert. Opnieuw maken we bij comma, merkenmarketeers hier zelf gebruik van op onze eigen website en bij onze klanten: Axintor, Strategica, Gelato queen, etc.

Meer weten over de design trends van 2018 en hoe we uw design een complete make-over kunnen geven? Onze experten staan voor u klaar. Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie wouter@merkenmarketeers.be of bekijk ons portfolio om te zien hoe we dit voor andere klanten aanpakten.