Designed to last

met Joli rond de krasvaste tafel

Herinner je je Diabo? De dagelijkse WK-talkshow op de VRT? Niet alleen Boskamp, Mulders en de Duivels waren opmerkelijk. Ook de WK-tafel en stoelen van Joli schitterden op het scherm. comma dacht mee over de merkenstrategie van deze producent van designmeubelen uit Kuurne.

Joli is een innovatieve fabrikant van stijlvolle tafels, stoelen en accessoires. Joli heeft internationale faam verworven door zijn kwaliteit, esthetiek en authenticiteit. De producten zijn integraal, 100% made in Belgium. Hun duurzaamheid is legendarisch. Het gros van het gamma is zowel geschikt voor indoor als outdoor. Ook de moduleerbaarheid / configureerbaarheid is een typische troef, net als hun geprezen maatwerk.

Het Joli-assortiment heeft een eigen stijl. Tijdloos design, warmte en gezelligheid zijn woorden die het totaalgevoel benaderen. Voorheen fungeerde Joli als naam voor het strakkere gamma uit de collectie. Joli Cosy was de noemer van het klassiekere aanbod. Er werd gekozen om deze splitsing niet langer aan te houden omwille van de vele overlappingen. De meeste producten uit de collectie voelen zich immers opperbest in klassieke én in hedendaagse omgevingen.

Met de opmaak van een nieuwe catalogus als aanzet, werd gekozen om uit te pakken met één Joli assortiment. De sfeerfoto’s zijn in diverse omgevingen getrokken (cottagestijl, klassiek, strak hedendaags, kantooromgevingen, …) wat de multi-toepasbaarheid accentueert. De focus werd gelegd op de functionaliteit. De producten werden samengebracht in productgroepen. Ieder product werd afzonderlijk belicht. Per product werd een overzichtelijke technische fiche gemaakt, met o.a. afmetingen, kleurvariaties, afwerkingsmogelijkheden etc. Zo kan ieder product snel naar wens geconfigureerd worden. Het werd een mooi voorbeeld van een geïntegreerde aanpak met de juiste merkaccenten en -essenties.

Op zoek naar een adviserende partner voor uw merkenstrategie? Mail greetje@merkenmarketeers.be