De contentmarketing-trends van 2018

Consumenten gebruiken meer kanalen dan ooit en verwachten van bedrijven dat zij ook overal aanwezig zijn en content aanbieden die aansluit bij hun continu veranderende wensen. Alles moet sneller, informatiever en liefst ook nog eens duurzaam zijn.

Om aan de wensen van de klant te voldoen is het belangrijk om in 2018 deze trends te volgen.

De 2 trends die volledig zullen doorbreken in 2018 zijn livestreaming en augmented & virtual reality. Hieronder lichten we kort toe wat deze trends inhouden en wat je ervan kan verwachten.

Livestreaming

Video is als contentmarketingtool echt doorgebroken. Deze videotrend zet in 2018 door, waarbij zich een verschuiving zal voordoen naar live-videocontent of livestreaming. Bij livestreaming kun je denken aan live video’s op Facebook die tegenwoordig enorm populair zijn.

Augmented en virtual reality

Het gebruik van augmented (AR) en virtual reality (VR) zit in de lift, zoals we al vermeldden in een van onze vorige blogs. De verwachting is dat de echte doorbraak zal gebeuren in 2018. De digitale voorlopers experimenteren er in ieder geval volop mee. VR komt binnen het bereik van het grote publiek en daarmee is het verstandig om als bedrijf nu te beginnen met experimenteren.

Toekomst 2018

Hoe 2018 zich op het gebied van contentmarketing gaat ontwikkelen, is onmogelijk met 100% zekerheid te voorspellen. Hoe dan ook, wees creatief en gebruik de digitale technologie.