De sociale media app Instagram is met een half miljard gebruikers naast Twitter, Facebook en Snapchat een van de grootste sociale media ter wereld. Het is dan ook logisch dat u als bedrijf van Instagram gebruik maakt om zo extra bereik te creëren. Zeker sinds Instagram in 2016 bedrijfsprofielen toevoegde om zo het beheer en de promotie van bedrijfsprofielen simpeler te maken.

Instagram is een goedkope manier om uw publiek op een leuke manier te bereiken en interactie te genereren. Instagram is echter voor veel bedrijven een ver van mijn bed show. Hieronder leren we u hoe u uw merk kunt opbouwen aan de hand van Instagram.

  1. Wees consistent

Wanneer u nadenkt over wat u op Instagram gaat posten is het belangrijk dat deze content consistent is met de andere boodschappen die u verspreidt. Al uw content moet uw merk bevestigen. Werk met dezelfde hashtags zodat consumenten u gemakkelijk kunnen terugvinden. Ook de opmaak van uw beelden is het best consistent zodat consumenten uw content direct herkennen.

  1. Geen reclame

Zorg ervoor dat uw posts geen pure reclame zijn of mensen zullen u al snel ontvolgen. Zorg voor leuke posts zoals een blik achter de schermen, een nieuw personeelslid enzoverder. Op deze manier wordt de consument telkens met uw merk geconfronteerd maar op een subtiele, spontane wijze.

  1. Maak een sociale mediaplanning

Sociale media posts kunnen al snel verdwijnen onder de berg met alle andere werkjes die moeten gebeuren. Stel dan ook om de zoveel weken een sociale media planning op en bepaal op voorhand welke posts op welke media moeten verschijnen zodat ze enkel nog moeten gepost worden.

Klinkt dit nog steeds allemaal als Chinees? Comma, merkenmarketeers biedt ook sociale media ondersteuning. Voor verschillende partners zoals Simply D, Chinoh en Fietsvedetjes maakten wij al een lange termijn sociale media planning op om zo de sociale media last van hun schouders te halen.

Wij zorgen ervoor dat alles consistent is en een leuke boodschap bevat. Het bewijs dat dit volgens ons de beste aanpak is, is dat wij deze tactiek ook voor ons eigen Instagram toepassen. Neem zeker eens een kijkje op ons Instagram profiel. of op onze website voor meer informatie over onze digitale strategie.

Wilt u meer weten over hoe wij uw Instagramprofiel of sociale media in het algemeen zouden aanpakken? Stel gerust uw vraag aan onze sociale media experts.