Instagram is het social media kanaal van het moment. Mensen van alle leeftijden en achtergronden brengen heel veel tijd door op Instagram. Slimme marketeers gebruiken dit als een groot voordeel. Aan de hand van de volgende manieren bouwt u een krachtig netwerk uit via Instagram.

De kracht van een directe boodschap

De functie van directe berichten is een van de eenvoudigste manieren om iets te posten via Instagram. De grootste reden waarom de meeste ervoor kiezen om dit niet te doen is angst voor afwijzing. We gaan er vaak te snel vanuit dat als we een korte boodschap vertellen dit niet gelezen zal worden en dat het geen meerwaarde zal opleveren.

Als we ervoor kiezen om onze angsten los te laten en onze doelen in het leven na te jagen, zullen we ons gaan realiseren dat afwijzing eenvoudigweg niet uitmaakt. Het beste dat u kunt doen is uw bericht zo authentiek en eenvoudig mogelijk houden.

Test, test, test

Wat betekent dit? Probeer zo veel mogelijk uit en ga op onderzoek. Dit is de sleutel tot succes. Wanneer u uw doelgroep kent en weet wat u moet posten zal u authentiek overkomen. Door zaken te testen zal u weten hoe u uw doelpubliek positief kunt beïnvloeden en op welke manier u hen een meerwaarde kunt aanbieden.

Als u iets post zonder eerst goed na te denken wat de boodschap is van uw bericht en wat u precies wil vertellen, leidt dit alleen maar tot mislukking.

Hoe meer u weet, hoe beter u in staat bent om uw doelgroep op de juiste manier te bereiken. Zo kunt u de oplossingen van uw bedrijf duidelijk overbrengen in uw posts.

Engagement

Het enige dat u nodig hebt is een krachtige, directe boodschap. Maar dit lukt niet onmiddellijk, het kan 100 posts duren voor u één antwoord krijgt van uw doelgroep en dan wint u. Het doel van Instagram moet betrokkenheid en verbinding zijn.

Engagement en verbinding zoeken met de juiste mensen is het begin van uw succes. De mensen die u volgen moeten niet persé tot uw doelgroep behoren. De kans is groot dat zij op lange termijn iemand zullen kennen die een bijdrage kan leveren aan uw bedrijf.

Hebt u nog vragen over Instagram? Contacteer comma merkenmarketeers