3 manieren om een krachtig netwerk op te bouwen via Instagram

Instagram is het social media kanaal van het moment. Mensen van alle leeftijden en achtergronden brengen heel veel tijd door op Instagram. Slimme marketeers gebruiken dit als een groot voordeel. Aan de hand van de volgende manieren bouw je een krachtig netwerk uit via Instagram.

De kracht van een directe boodschap

De functie van directe berichten is een van de eenvoudigste manieren om iets te posten via Instagram. De grootste reden waarom de meeste ervoor kiezen om dit niet te doen is angst voor afwijzing. We gaan er vaak te snel vanuit dat als we een korte boodschap vertellen dit niet gelezen zal worden en dat het geen meerwaarde zal opleveren.

Als we ervoor kiezen om onze angsten los te laten en onze doelen in het leven na te jagen, zullen we ons gaan realiseren dat afwijzing eenvoudigweg niet uitmaakt. Het beste dat je kunt doen is je bericht zo authentiek en eenvoudig mogelijk houden.

Test, test, test

Wat betekent dit? Probeer zo veel mogelijk uit en ga op onderzoek. Dit is de sleutel tot succes. Wanneer je je doelgroep kent en weet wat je moet posten zal je authentiek overkomen. Door zaken te testen zal je weten hoe je jouw doelpubliek positief kunt beïnvloeden en op welke manier je hen een meerwaarde kunt aanbieden.

Als je iets post zonder eerst goed na te denken wat de boodschap is van je bericht en wat je precies wil vertellen, leidt dit alleen maar tot mislukking.

Hoe meer je weet, hoe beter je in staat bent om je doelgroep op de juiste manier te bereiken. Zo kan je de oplossingen van jouw bedrijf duidelijk overbrengen in je posts.

Engagement

Het enige dat je nodig hebt is een krachtige, directe boodschap. Maar dit lukt niet onmiddellijk, het kan 100 posts duren voor je één antwoord krijgt van je doelgroep en dan win je. Het doel van Instagram moet betrokkenheid en verbinding zijn.

Engagement en verbinding zoeken met de juiste mensen is het begin van jouw succes. De mensen die je volgen moeten niet persé tot jouw doelgroep behoren. De kans is groot dat zij op lange termijn iemand zullen kennen die een bijdrage kan leveren aan jouw bedrijf.

Heb je nog vragen over Instagram? Contacteer comma merkenmarketeers